DE SHERMAN TANK
Een Sherman M50 in Nederland

We verlaten de koepel via het luik van de lader,...

Vóór het luik van de lader staat het productienummer van de koepel, 'A617', welke
gefabriceerd is bij American Steel Foundries Granite City (Illinois) Works.
Onderdeel nr. 'D50878' is deels verdwenen onder aangebrachte 'buizen', voor
het zoeklicht. De linker bus (met kettinkje) is voor het plaatsen van het zoeklicht,
de rechter bus om de afdekkap op te plaatsen, als het zoeklicht is gemonteerd.
Ondanks deze aanpassingen, geven ze voldoende aanwijzingen
dat dit een standaard 75mm koepel is geweest

Dit is de centrale ventilator op de koepel, en is gemaakt bij
Sivyer Steel Casting Company, Chicago, Illinois and Milwaukee, Wisconsin
(vaag is een 'S' in een 'wiebertje' te onderscheiden)

... en gaan naar het luik van de chauffeur

Dit deel van de romp (E 8020), met de toegangsluiken, is gefabriceerd bij
American Steel Foundries Cast Armor Plant, East Chicago, Indiana

Het toegangsluik van de chauffeur,...

Het toegangsluik is gefabriceerd bij
Continental Foundry & Machine Company, Coraopolis, Pennsylvania.
(D 82050A is het onderdeelnummer, 4245 het serienummer)

Het 'kantoor' van de chauffeur

De plek van de assistent chauffeur,...

Het gesloten luik van de assistent chauffeur,...

De assistent chauffeur bediende ondermeer het .30 machinegeweer

Het differentieel pantser welke onder order door Buick Motors is gefabriceerd

Dit is het nummer onder het differentieel pantser, net als de koepel,
gefabriceerd bij American Steel Foundries Granite City (Illinois) Works.
'E8543' is het tekeningnummer, '3 B 3054' het productienummer
('LO' is staal type/temperatuur aanduiding, en 'BU' is Buick Motors,
sub-contractor van dit pantser)

Klik hieronder
voor het vervolg van de M50 in Nederland